donderdag 28 juli 2011

Donderdag, 28 juli.


 Ik was vandaag niet erg vroeg vertrokken maar ik wilde toch wel erg graag een capucco. 

Ik kwam toch nog ruimschoots op tijd op school. (sprak de vrouw van bijna 54 jaar.. 'Op school!')
De werkdruk was vandaag een stuk minder groot dan gister en eergister. Er zijn nu ook wat minder mensen aan het werk omdat niet iedereen alles giet. Vandaag was Rob’s dag. Hij was er de hele dag en had veel verhalen en jokes.
'La Francaise' goes the 'Jamaican way'.
 Hij heeft het altijd over ‘a Jamaican mal or a German mal’. Wij moeten een ‘German mal’ maken, eventueel is een ‘Swiss mal’ ook goed… Het is wel een beetje stressig om met gips te werken ivm hard worden dus ik heb lekker muziek op m’n hoofd gezet en genoten van Bob Marley. M’n mal werd er een beetje Jamaican van maar ik vind het best. Als ik thuis ben en ik ga dit doen dan doe ik het vast heel Nederlands. Beetje karakter kan geen kwaad toch?
Ik heb vandaag het portret ingevormd en Eugine verder afgemaakt. 
Begin van de eerste helft vd mal.
 Morgen gaan de mallen open, gaat het originele beeld van klei er uit en komt er een dunne laag plaster in. Ik heb gelukkig met Pamela kunnen afspreken dat ze rond 17.00 naar de Academy komt met de auto en we dan mijn mallen mee naar haar huis nemen.
Wat een luxe is dit voor mij! Verder laat iedereen het opsturen en dat is behoorlijk prijzig.
Morgen breng ik ook m’n fietsje terug, jammer. Dan moet ik nu toch echt eens gaan nadenken wat ik nog wil kopen als herinnering en als cadeautjes voor mijn ‘thuisfront’. En vooral voor Ben, waar Lotus (mijn hond) 4 weken heeft gelogeerd en Judith die Benji (kat) heeft verzorgd en waarschijnlijk vertroeteld.
Zaterdag wordt de dag dat ik als ‘n echte toerist door Florence ga lopen.
Ik had vanmiddag naar de Duomo willen gaan maar het was weer zo aan het regenen! Moet dan ook zaterdag want dat kan toch niet! Dat ik daar niet geweest ben. Het is ‘De Grote Vriendelijke Reus’, die grote rode koepel die op de gekste momenten opduikt in het straatbeeld.
Huppaa! Daar istie weer!
 Ik geloof dat het Donatello was die zei dat de Duomo niet gebouwd is voor de Florentijnen maar voor de Toscanen. Die kunnen hem zien namelijk. Van verre zie je hem altijd en in de stad ben je hem zomaar kwijt.
Vanaf de piazzale Michelangelo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten